handboek vrijheidsdressuur

Recensie Handboek Vrijheidsdressuur van Jesse Drent en Eva Roemaat

Enthousiaste Recensie Handboek Vrijheidsdressuur van Jesse Drent en Eva Roemaat

Leuk dat je mijn recensie Handboek Vrijheidsdressuur van Jesse Drent en Eva Roemaat komt lezen! Voor de website Allesoverboekenschrijvers.nl heb ik dit boek gelezen en besproken. Ook Bazook heeft zijn steentje bijgedragen. Benieuwd hoe? Dat zie je in onderstaand filmpje. Omdat ik hier zo enthousiast over ben, verdient dit boek ook een plekje op Paardenfeest.com ! Jesse en Eva zijn inmiddels behoorlijke begrippen in de Vrijheidsdressuur. Aangezien de Vrijheidsdressuur ook mijn hart heeft, was ik enorm benieuwd naar hun boek. En ik ben absoluut niet teleurgesteld! Wat me het allermeest aan spreekt, is de manier waarop Eva en Jesse met hun paarden “werken” . Tussen aanhalingstekens, want het is meer spelen en communiceren, dan echt werken. Alles gaat vanuit positiviteit, enthousiasme, plezier en vrijheid. Ook in het boek kun je lezen dat ze een goed oog en oor hebben voor de dingen die hun paarden liever niet willen of kunnen doen. Jesse laat Andorra bijvoorbeeld niet zitten. Liggen vind ze al moeilijk, en hij wil het haar niet nog lastiger maken. Niet mentaal en niet fysiek.

Waardevolle informatie in het Handboek Vrijheidsdressuur

Wat mij betreft ben je nooit uitgeleerd, daarom lees en leer ik graag hoe anderen omgaan met paarden. Zo heb ik bij diverse oefeningen nuttige tips gelezen, en kwam zelfs oefeningen tegen waar ik zelf nooit iets mee heb gedaan. Een leuk  voorbeeld vond ik het “Mooi staan”, waarbij je je paard als het ware aan de teugel laat staan. Een oefening waar ik zeker mee aan de slag ga, just for fun! Per oefening staat uitgelegd wat het “nut” er van is, hoe je hem correct uitvoert, en wat de valkuilen zijn. En was je nu altijd al benieuwd hoe Eva aan Shilas komt en hoe dat in het begin samen ging? Of vraag je je wel eens af of Andorra en Jesse altijd al zo konden lezen en schrijven met elkaar? Ook dan moet je zeker dit boek lezen! En ik verklap alvast: nee, bij allebei ging de samenwerking met hun paarden beslist niet gelijk in harmonie. Tot bijten en bokken aan toe. En ergens maar gelukkig, want dat heeft Eva en Jesse er toe gebracht om anders met hun paarden om te gaan. Zonder gevecht, maar vanuit vrijheid en plezier!

Meer informatie en bestellen

Recensie Handboek Vrijheidsdressuur van Jesse Drent en Eva RoemaatHet mag duidelijk zijn: ik ben enorm enthousiast over dit boek. Het enige nadeel is misschien, dat hij wat dik is en niet zo praktisch mee te nemen is naar stal ;-). Maar daar is hij misschien ook wel te mooi voor. Ik hoop dat Jesse en Eva nog heel veel meer mensen gaan inspireren om op deze mooie, open en vrije manier met hun paarden om te gaan. Een manier waarbij niet het doel, maar de weg er naartoe het belangrijkst is. Iets wat ik alleen maar in veelvoud kan onderschrijven! Dus hier komt de informatie over het boek en het belangrijkst, waar je hem kunt bestellen!

Recensie geschreven door: Jolien Dalenberg